Sayfalar

16 Şubat 2013

Mamam ,Kivik ve Hasan..

Bunlar da  kim ? Tanıştırayım bunlar benim 5 ay öncesine kadar olan hayali arkadaşlarımdı...

2.5 yaşında hayali arkadaşlarım vardı..İlk önce onları annemle tanıştırdım..Annem mutfakta bir şeylerle uğraşırken anne biz geldik diyerek annemin yanına gittim. Annem siz ?? Yani sen geldin kızım dedi .

Hayır bak yanımda arkadaşlarım var mamam kivik ve hasan görmüyor musun? Bunlar benim arkadaşlarım ..

Aaa evet gördüm. Hoş geldiniz bende Ecrinin annesi  diyerek   tanıştı  arkadaşlarımla :) 
Odama geçip oyunlar oynadık.

Babam geldiğinde baba bak arkadaşlarım geldi.. Oradan çık baba arkadaşım var. Kızım kimse yok var baba sen görmüyorsun annemle biz görüyoruz

Biz babamla var yok diye atışırken annem babası sen hala göremedin mi kızımın arkadaşlarını deyip göz kırptı..

Annem daha önce bu konuyla ilgili yazılar okuduğu için nasıl yaklaşması gerektiğini biliyordu..
Eğer onları önemsemezler ise benim üzüleceğimin farkında idi.

Babamı'da tanıştırdıktan sonra oyunumuza devam ettik.

Çoğunlukla evde 6 kişiydik.

Arkadaşlığımız 4 ay sürdü.. Ben okula başlayınca hayali arkadaşlarım yerini gerçek arkadaşlarım aldı..

Neler yaptık .Arkadaşlarımla birazda ondan bahsedeyim size..

Bol bol oyunlar oynadık.Annemden beni uyuturken onlarıda uyutmasını istedim. Zaman zaman yemekte bize eşlik ettiler. Bazen ben yedirdim yemeklerini .. Ev gezmelerine götürdük bazen  yanımıza almak istemeyip evde bıraktım.

Kendi isteklerimi arkadaşlarımın dilinden dile getirdiğim oldu. Mesela anne , baba arkadaşlarım parka gitmek istemiş annesi ile  babası da götürmüş :)

Yaptığım iyi yada kötü bir davranışı onlar yapmış gibi anlattığımda oldu..

Annem ile  babamı oturdukları yerden bile kaldırdım..Orada benim arkadaşlarım vardı üstüne oturdunuz diyerek söylendim..

Hemen avucumun içine alıp hop başka yere bırakıyordum onları .. 

Arkadaşlarımla ilgili şimdilik aklıma gelenle bunlar..

İnternet'te yazılanı da burada paylaşmak istiyorum..


Hayali arkadaş’a sahip çocukların özellikleri:

· Erken çocukluk dönemindedir. 

· Ortalama ve ortalamanın üzerinde zihinsel kapasiteye sahiptir. 

· Bu çocuklar atılgan ve gözü pek olacağı gibi ürkek ve çekingen de olabilir 

· Yalnız çocuklardır. 

· Hayali arkadaşlarını kötüye kullanabilirler.

Hayali Arkadaş’ın Yararları:

· Hayali arkadaş, çocuklara kendi kimliğinin farkına varmasında güvenli bir yoldur.

· Hayali arkadaş, özellikle yaşıtlarıyla bir arada olamayan yalnız çocuklar için yakın bir oyun arkadaşıdır. 

· Çocuk hayali arkadaşını kontrol edebilir, ona hükmedebilir. Dolayısıyla hayali arkadaşı vasıtasıyla ona zarar veren diğer çocukları tanımlayabilir ve onlarla baş edebilir. 

· Hayali arkadaşlar gelecekteki arkadaş ilişkilerini prova etmelerine yardımcı olur.

· Hayali arkadaş, çocuğun hayal dünyasını istediği gibi keşfetmesine neden olur. 

· Çocuk hayali arkadaşı ile büyümeye yönelik adımları daha cesaretle atmaktadır. Gelecekte nasıl bir yaşantı isteğini göstermesi açısından önemlidir. 

· Dil gelişiminin başladığı dönemde hayali arkadaşın önemli katkıları bulunmaktadır. Çünkü hayali arkadaş onun sözünü kesmeden ilgi ile dinlemektedir. 

· Aynı zamanda çocuklar hayali arkadaşları ile günlük hayatlarında açığa çıkaramadıkları güdülerini ortaya koyarak anlatmaya çalışırlar.

Anne-Babalara Düşen Görevler:

· Anne-Babalar çocuğun hayali düşüncelerini kabul etmeli ama çocuğun gerçek dünya ile arasındaki sınırlarını öğrenmelerine yardımcı olmalıdırlar. Çocuğun ihtiyacı olan mesaj “Ne olursa olsun seni seviyorum” dur. Bu durum çocuğun kendi dünyasını istediği gibi keşfetmesine yardımcı olacaktır. Çocuk, anne-babasının kendisini gerçek dünyaya geri getireceğini bilir. 

· Çocuk hayali arkadaşına kendini çok kaptırırsa, gerçek arkadaşlarından ve gerçek dünyadan uzaklaşırsa konu çocuk ile konuşulmalıdır. Ona daha fazla oyun arkadaşına sahip olmasını istediğinizi söyleyebilirsiniz. Hayali arkadaşına saygı duyduğunuzu, ona değer verdiğinizi ama ‘gerçek’ arkadaşlara da sahip olması gerektiğini bilmesini sağlayın. 

· Çocuğa uygun bir ya da daha fazla oyun arkadaşı ayarlanmalı ama zorlamadan tanışmaları için fırsat verilmelidir. Çocuklar sosyalleşmeyi öğrendikleri zaman desteğe ihtiyaç duyarlar. Zorlamak çocuğa yetersizlik hissettirebilir. İletişim kurmayı başardığında ise, bunun ne kadar zor olduğunu belirtmek ve gurur duyduğunuzu söylemek yararlı olacaktır.
Hayali arkadaşının arkasına saklanırsa da üstüne düşmemek gerekir. 


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...